زیر گونه جدیدی با نام (persicaria lapatifolia subsp. nodosa (polygonaceae برای فلور ایران

نویسندگان

ثمانه مسافری

مریم کشاورزی

طیبه امینی

چکیده

زیرگونه persicaria lapathifolia subsp. nodosa برای اولین بار در فلور ایران گزارش می شود. تنوع ریخت شناسی این زیرگونه مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت هایی نیز در بشره پوشاننده گلبرگ در مقایسه با زیرگونه تیپ  مشاهده شد. تصویر زیرگونه به همراه تصویر بشره پوشاننده گلبرگ  نمایش داده می شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

زیر گونه جدیدی با نام (Persicaria lapatifolia subsp. nodosa (Polygonaceae برای فلور ایران

زیرگونه Persicaria lapathifolia subsp. nodosa برای اولین بار در فلور ایران گزارش می‌شود. تنوع ریخت شناسی این زیرگونه مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت‌هایی نیز در بشره پوشاننده گلبرگ در مقایسه با زیرگونه تیپ  مشاهده شد. تصویر زیرگونه به همراه تصویر بشره پوشاننده گلبرگ  نمایش داده می‌شود.

متن کامل

زیر گونه Silene odontopetala subsp. congesta گزارشی جدید برای فلور ایران

بر اساس نمونه هایی از استان کردستان، Silene odontopetala subsp. congesta  به عنوان گزارش جدیدی برای فلور ایران اعلام می‌گردد. شرح زیر گونه، تصویر و نقشه انتشار گونه ارائه می‌شود.

متن کامل

گزارش گونه جدیدی از Asparagus ، تیره Asparagaceae برای فلور ایران

گونه Asparagus capitatus subsp. gracilis برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از جنوب سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع آوری، رویشگاه، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گونه توضیح داده می شود.

متن کامل

گونه Astragalus skorniakovii گزارش جدیدی برای فلور ایران

گونه Astragalus skorniakovii متعلق به بخش Cystium به‌عنوان گونه جدیدی از ایران گزارش می‌شود. این گونه از پارک ملی تندوره شهرستان درگز در استان خراسان رضوی جمع‌آوری گردیده است و با داشتن کرکهای سفید بر روی تخمدان و میوه از گونه  A. kurdaicus با داشتن تخمدان و میوه بدون کرک متمایز می‌شود. گونه مذکور نیز قبلا از خراسان گزارش شده است.

متن کامل

گونه Trifolium longidentatum، گزارش جدیدی برای فلور ایران

گونه Trifolium longidentatum به عنوان یک گزارش جدید از استان کردستان در غرب ایران معرفی می شود. این گونه متعلق به بخشه Trifolium زیر بخشه Ochroleuca است و از نظر تاکسونومی با داشتن دندانه های کاسه بلند، گوشوارک‌های مستطیلی- نیزه ای که چهار پنجم طول آن به دمبرگ متصل شده، گل‌های صورتی کم رنگ و غلاف منقار مانند خمیده از سایر گونه‌ها قابل تشخیص می باشد و در محدوده فلور ایرانیکا گونه ای نزدیک به آن ...

متن کامل

Funaria microstoma، گونه جدیدی برای فلور خزه‌ای ایران

با مطالعه روی فلور خزه‌های استان اردبیل، به یک گونه جدید به نام Funaria microstoma Bruch ex Schmip. برخورد گردید که نخستین بار برای فلور خزه‌ای ایران گزارش می‌شود. این گونه متعلق به تیره Funariaceae تحت راسته Funariales می‌باشد. تیره مذکور دارای 13 جنس و حدود 300 گونه می‌باشد که در نواحی قطبی، معتدله و حاره‌ای سراسر جهان پراکنش دارند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 16

شماره 2 2010

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023